Sayfalar

Hüzünkâr..


Mutluluk bana yakışmaz sevgilim!
Dolu dolu ağlayamayışım, haykıramayışım,
Bir eylül günü dünyaya merhaba dememden
Belliymiş meğer.
Meğer her sonbahar yakama yapışıp dört mevsim
Örseleyen hüzün,
Nice bir ayrılığın hasılasıymış.

Ben zararına mutluluklar dağıtan bir hüzünkârım
Sevgilim!
Yanlış hesaplar, kara sevdalar, platonik aşklar, yetim
Bırakılmışlıklar, terk edilmişlikler,
Uykusuz geceler topluyorum.
Ben açık, apaçık bir yanlışlığın ortasında
Kalakalmışım.
Vadesi yok ömrümün biliyorum.
Biliyorum, çünkü ölüme rehin bıraktım birazını
Dostluk hatırına
Harcadım birazını bir kuru sevda uğruna.

Sevgilim, mutluluk bana yakışmaz, uğraşma boşuna.
Hem dilim ketumdur benim bahardan yana.
Yüreğimde gizli bir yara, saçlarımda gizli aklar
Taşıyorum.
Beni seversen eylül yüzlü, temmuz saçlı çocuklar
Kalır sana.
Beni seversen yarım bırakılmış gönülsüz bir ömrün
Enkazı çöker omuzlarına.
Ben Yusufsuz kuyularda, Nuhsuz tufanlardayım.
Ben ömrüme ölümler adadım bir şey çıkmadı
Payıma nasılsa
Nasılsa kalacak bütün mutluluklar el değmemiş
Olarak sana.
Al senin olsun gülme hakkım, yaşama hakkım,
Sevilme hakkım.
Artanı varsa ecelime say üstü kalsın.

Çırpına çırpına boğulan bir çocuk gibiyim adımın
Arkasında.
Aldanma çırpınışlarıma, medet için oynayacak tek
Bir parmak bile yok bende.
Hepsi hepsi ölümü hayattan kaçırma çabası.
Elbet bana da sunuldu bu dünyadan mutluluk diye
Tanımlanan bir yığın imkan.
Bütün katalogları taradım.
Görmedim ve inanmadım kirlenmemişliğine
İnsanlığın.
Kuru sözlerde uçuşan sevdalar gördüm,
Vefasına çiy düşmüş dostluklar, hamiline yazılmış
Aşklar, sahte gözyaşları, çıtkırıldım eğrisi nezaketler.
Merhaba melankolika, merhaba insanlık eksizleri.
Ve gördüm gözyaşıyla kuru ekmeği
Hamurlaştıranları
Terk edilişlerin yüreklerde kayalaştırdığı o
Ağlanmamışlıkları
Yalnızlıkların kahreden o sorgu maratonlarını.

Beni kendime bırak sevgilim.
Ben gırtlağıma kadar kahrolmuşluk doluyum
Kısa gün hasılası, yaşanmışlık hatırası kıyametler
Biriktiriyorum.
Yüreğim yara, silme cürüm ceplerim.
Ben zararına mutluluklar dağıtan bir hüzünkârım
Mutluluk bana yakışmaz sevgilim!

E.İbrahim