Sayfalar

Nazım Hikmet; 19 Yaşım


Benim ilk çocuğum, ilk hocam, ilk yoldaşım
19 yaşım
Sana anam gibi hürmet ediyorum edeceğim.
Senin ilk arşınladığın yoldan gidiyorum gideceğim,
Benim ilk çocuğum, ilk hocam, ilk yoldaşım
19 yaşım.
Çok uzaklarda yuvaranıyor başım.
Oturuyor 19 yaşım.
yatağımın başucunda.
Ellerim avucunda bana diyor ki:
“– Kafamızda getirelim geri
o delikanlı günleri cancağzım,o dehşetli güzel günleri..
…………….
Geçti dokuz yıl,
ey benim 19 yaşım,
ormanda çam dalları yaktığımız
hep bir ağızdan şarkılar söyleyerek
aya baktığımız gecelerin üstünden..
Ben yine söylüyorum aynı şarkıları.
Döndürmedi rüzgâr beni havada yaprağa,
ben kattım önüme rüzgârı..
Ve sen ki en yıkılmazları yıkabilirsin,
gözüme bakabilir elimi sıkabilirsin..
Ve sen ki…
Sen,
benim ilk çocuğum, ilk hocam, ilk yoldaşım
19 yaşım.