Sayfalar

‘hayat kısa, kuşlar uçuyor..’
 Cemal Süreya
‘ağaç anlatabilir kendini yağmura,
hiç değilse fısıldayabilir-bunu biliyorum.
kuş nasıl tarif edecek; konsa yeryüzünde av,
uçsa bir ömür boynunda vebal.’
 Birhan Keskin

 
 “kuşları okuyorum içimde ağacın kuşlarını yeni pişmiş çilek reçeli gibi
kaynayan dalların üzerinde gemilere dadanan kuşları okuyorum bir de
göklerde bir başına dolaşan görkemle büyük denizlerdeki yalnız kuşları ve
okuyorum yıllardır bütün yalnızlıkları okuyorum da kuş olsun insan olsun
yalnızlık sevmeyi bilmeyenlerin icadı…”

Edip Cansever


‘kuşlar uçarlar uçarlar, insanlar vardı sanır..’
 Cahit Zarifoğlu
 
‘belki bütün kuşlar uçar, belki değil mutlaka..’
 Turgut Uyar

‘kuşlar boşluk boşluk uçtukça. bir şey hızla duruyor..’
 Edip Cansever
 
‘mevsimi aşka çağıran kuşların nerde senin..’
 İsmet Özel

 
‘yüreğinde ki yaralara kuş olayım
her şeyi düzeltip lütufkarca uçayım’
 Özmen Yıldız
 
‘kuşlar peru’ya ölmek için uçar..’
 İlhan Berk
 
‘utanın; kuşlar uçuyor, uçaklar düşüyor..’
 Özdemir Asaf

 
‘kuşlar uçuyor, kervanlar geçiyor, bir iğne deliğinden..’
 Âsaf Hâlet Çelebi

‘Ve Sen Kuş Olup Gidersin’
 Tarık Tufan
 
‘kuşlar mı ki, çok şey denildi şair dilinden..’
 Ahmet Telli
 
‘kuşlar ölürse yere düşerler, yere düşerler ve onları hep zehra toplar..’
 Âh Muhsin Ünlü
 
‘yüreğinden beyaz kuşlar uçardı yüreğime..’
 Haydar Ergülen
 
‘bir yastık arıyorum kuş seslerinden..’
 İbrahim Tenekeci
 
‘konuk et, kanatları kanatılmış kuşlar getirdim sana..’
 Yılmaz Odabaşı
 
‘âh bu kuş, bu gidişle. uça uça gök bırakmayacak. öteki kuşlara..’
 Cahit Koytak

 
‘kuşlar geçiyor, derken; yükseklerden, sürü sürü, çığlık çığlık..’
 Orhan Veli Kanık
 
‘siz söyleyin garipliğimi kuşlar..’
Cahit Sıtkı Tarancı
 
‘kuşlar gibi yalnız, yapayalnızdım açıkta..’
 Yahya Kemal Beyatlı
 
‘hasretsiz bir kanat şakırtısına, mavi gökte kuşlar yine uçar mı?’
 Ahmet Hamdi Tanpınar
 
‘sen gittin gideli kuşlar anlamaz görünür..’
 Hilmi Yavuz
 
‘canımla besliyorum şu hüznün kuşlarını..’
 Cemal Süreya
 
‘Niye izin vermiyorsun yoluna kuş konmasına
Niye izin vermiyorum yoluma kuş konmasına
Niye kimseler izin vermez yollarıma kuş konmasına?
Öyle güzelsin ki kuş koysunlar yoluna..’
 Nilgün Marmara
 
‘sondur bu akşamlar, geceler diriltir beni
bir kuşun sesinde
sen nerdesin hepimiz nerdeyiz
güneş oyalıyor ikindiyi
bir kuş sesinde
kuşla mukayyet değiliz.’
Turgut Uyar

‘uçan kuşlar konsun senin göğüne..’
Murathan Mungan