Sayfalar

Bir Numaralı Halk Düşmanı - Can Yücel

 
reis bey dedim reis bey
asın beni dedim dövün öldürün beni
suçluyum dedim kahpenin soysuzun biriyim ben
vatan hainiyim belki de., çalmadım öldürmedim ama
daha kötüsünü yaptım
n’aptım biliyor musunuz



halim beyin deposunda hamaldım geçen yıl
kaçıncı balyaydı kimbilir kaçırmışım keçileri birara
arabalar evler sokaklar alıp başını gitmiş
bi ova bi ben bi gökyüzü sırtımda bir pamuk tarlası
çıkmış üstüne güneş terter tepinir
tek dur dedim güneşe
hayvanlığın lüzumu yok
baktım oralı değil yıktım oracığa pamuk tarlasını
aldım ayağımın altına güneşi

yer misin yemez misin, neden sonra uyanmışım
karanlıklar basmış geceler olmuş
bir ayçiçeği açmış sağ elimde,solumda yediveren yedi amele
almışız denizi karşımıza
çatır çatır dişimizde ayçiçekleri,  bi güzel ağlamışız

adamın gözleri reis beyadamın gözleri
bir koltuk meyhanesiydi,
izmir’in meyhane boğazında
bir dumandır uğruyor dışarı bir duman
dumanın yanısıra bir kerih türkü
gel dedi gel girdim içeri, koluma yapıştı birden
gördün mü dedi şu deyyusları
köşede üç herif oturuyordu
nedense çürük dişlerim geldi aklıma
o keçiler var ya dedi o namussuzlar

onlar yedi benim başımı
bigün bile yaşatmam o itleri ama
şükretsinler gene kafakâğıdımı kaybettim
ah bir kafa-kağıdım olsa
ben bilirim yapacağımı
adamın gözleri bir bursa bıçağıydı
çıkardım cebimden nüfus kâğıdımı
tutuşturdum eline
cıvıl cıvıldı gözleri
yeni dağılmış bir ilkokul gibi
işte böyle dedim reis bey, başınızı ağrıtmayayım
yoksa bunlara gelinceye dek daha ne haltlar karıştırmadım
biliyorum suçluyum razıyım cezama, çalmadım öldürmedim ama
daha kötüsünü yaptım
na’aptım biliyor musunuz reis bey
tuttum insanları sevdim ...