Sayfalar

Güneş Doğuyor & Füruğ Ferruhzad

İzle,
Gam
nasıl da gözlerimin içinde
damla damla eriyor,
nasıl da karanlık-serkeş siyah gölgem
Güneşin tutsağı oluyor.

İzle,
tüm varlığım harap oluyor!
bir kıvılcım içine çekiyor
fırlatıyor doruklara
izle , göktaşıyla dolup taşıyor tüm gökyüzüm benim.

Sen uzaklardan
Uzaktan gelmişsin.
Ağlar, Itırlar yurdundan,
Şimdi oturtuyorsun beni
Billurdan,
Buluttan bir tekneye.
Ey dilnevaz umut,
Şiir ve coşku yurduna,
Yıldızlarla dolu yola çekiyor,
Yıldızlardan daha yükseğe çıkartıyorsun beni.

İzle,
Nasıl da yandım bu yıldızla,
Tümden ateşli yıldız oldum.
kızıl ,safdilli renkli balıklar gibi
gece gölünün
yıldız avcısı oldum.

Ne uzaktı bundan önce zeminimiz,
Yeniden varıyor sesin
bu mavi gökyüzü hücrelerine
meleklerin kar cinsinden kanat seslerine,
izle nerelere vardım ben,
samanyoluna,
belirsizliğe
sonsuzluğa.

Şimdi vardık doruklara,
Dalgaların şarabıyla yıka beni.
Öpücüğün ipeksi tenine sar,
Ne olur bırakma artık ,
Bitmeyen gecelerden çağır beni.

İzle gece mumu nasıl da damla damla eriyor yolumuza,
Gözlerimin siyah sürahisi
Senin sıcak ninnilerinin rüyasıyla dolup taşıyor,
İzle,
Şiirimin gelgitlerine
Sen Doğuyorsun : Güneş doğuyor…
Füruğ Ferruhzad